Gullberg & Jansson

Support

För att fÄ hjÀlp nÀr problem uppstÄr skall du i första hand kontakta den ÄterförsÀljare som du köpt din produkt igenom. VÄra ÄterförsÀljare har utbildning för att kunna svara pÄ dina frÄgor och ge dig den service som krÀvs.

Information till konsumenter

INFORMATION TILL KONSUMENTER*

Gullberg och Janssons produkter kan köpas via ett brett nÀtverk av ÄterförsÀljare i Norden. Hitta din nÀrmaste ÄterförsÀljare hÀr. 

Vi reserverar oss för prisÀndringar, leveransförseningar, slutförsÀljning och felskrivningar.

PRISER

Priserna Àr rekommenderade cirkapriser inklusive moms men priserna kan komma att förÀndras löpande. Priserna gÀller för produkten. Kostnad för frakt och installation kan tillkomma. Ta kontakt med din nÀrmaste ÄterförsÀljare för exakta prisuppgifter.

BESTÄLLNING

BestÀllning görs hos nÄgon av Gullberg & Janssons auktoriserade ÄterförsÀljare.

REKLAMATION

Eventuell reklamationsanmÀlan ska alltid göras till din ÄterförsÀljare.

GARANTIER OCH REKLAMATIONER

Gullberg & Janssons poolvÀrmepumpar i X-serien omfattas av 4 Ärs fullservicegaranti och 7 Ärs materialgaranti för kompressorn. Q- och S-serien omfattas av tre Ärs fullservicegaranti och 7 Ärs materialgaranti för kompressorn. P-serien omfattas av 2 Ärs fullservicegaranti och 3 Ärs materialgaranti pÄ kompressorn. V-serien för offentliga bad omfattas av 2 Ärs materialgaranti och 3 Ärs materialgaranti för kompressorn.

Gullberg & Janssons övriga produkter omfattas av en materialgaranti med en specificerad garantitid, som gÀller frÄn produktens leveransdatum frÄn Gullberg & Janssons lager. Specificerad garantitid för varje produkt hittar du hÀr.  Gullberg & Janssons material- eller fullservicegaranti gÀller inte skador som uppkommit av oaktsam anvÀndning felaktig installation eller motsvarande omstÀndigheter. Material- eller fullservicegarantin gÀller material- eller funktionsfel som uppkommer under garantitiden. Gullberg & Jansson ersÀtter reklamerad reservdel utan kostnad. Gullberg & Jansson ersÀtter ej kostnader gÀllande utfört arbete i samband med ett materialgarantiÀrende.
Gullberg & Jansson ersÀtter dock de kostnader, som Gullberg & Jansson sjÀlv pÄ förhand specificerat, i samband med ett fullservicegarantiÀrende. Eventuell reklamationsanmÀlan ska alltid göras till din ÄterförsÀljare.

LEVERANSER

Leverans till konsument sker som standard till tomtgrÀns. Vid leverans av pooltak i box och poolskydd Äligger det köparen att vid ankomst sjÀlv lasta av produkten frÄn lastbilen genom att öppna transportboxen och lyfta av samtliga varudetaljer var för sig inom 30 minuter. Lastbilschaufför kan av försÀkringsskÀl inte delta vid avlastning. TÀnk pÄ att pooltak Àr ömtÄliga produkter och mÄste alltid hanteras varsamt.

Förmonterade pooltak och pooltak ur vÄrt specialsortiment levereras alltid med kranbil.

BESIKTNING VID LEVERANS

Vid leverans ska godset besiktigas utvÀndigt för synliga skador pÄ emballage eller gods. LikasÄ ska leveransens omfattning kontrolleras, sÄ att inget fattas och att leveransen överensstÀmmer med bestÀllningen. Den som kvitterar och tar emot godset har ansvaret för att anmÀrka om nÄgot fattas eller om leveransen Àr felaktig, om det finns transportskador, andra synliga skador eller emballageskador. SÄdan anmÀrkning ska göras pÄ fraktsedelns kvittensdel. UpptÀcks en transportskada pÄ godset eller ett fel i leveransens omfattning ska godset ÀndÄ tas emot, men en anmÀrkning om skadan/felet ska dÄ göras pÄ fraktsedelns kvittensdel. Signera aldrig en kvittens om inte anmÀrkning görs. Ta bilder pÄ eventuell skada och maila dessa bilder till Gullberg & Jansson tillsammans med ifylld reklamationsblankett i samband med anmÀlan. En transportskada mÄste anmÀlas inom 5 dagar frÄn det att ni mottagit varan. Eventuella reklamationer ska alltid ske till ÄterförsÀljaren.

Information till konsumenter

LĂ€s mer

Manualer & Dokument

LĂ€s mer

Dokumentation (Äldre modeller)

LĂ€s mer

Servicepartners

LĂ€s mer